Sunday, October 6, 2013

Amma

Käisime sõpradega Soomes Energia Arenal Ammalt kallistust saamas. Ma ei olnud enne Ammaga kohtunud, aga kuulnud olin temast küll palju.

Amma-

Amma on Indiast pärit pühak, Guru. Tal on ashram Lõuna-Indias, Keralas. Igal aastal käib Amma käib maailma erinevates paikades selleks, et inimestele meelde tuletada, kes me tõeliselt oleme ja ühtlasi suunab meid elama oma elu lihtsuses, avatuses ja armastuses. Ja kallistab inimesi. Need, kes tema kallistust on kogenud, ütlevad sageli, et see on neid sügavalt puudutanud.

Ruumi sisenedes tundsin endas samasuguseid energeetilisi võnkeid nagu sageli pühapaikades tunda võib. Eestis olen nii tugevaid energeetilisi vibratsioone oma kehas kogenud Tuhala Nõiakaevul.
Rahvast oli isegi vähem kui ma ootasin, aga see oli tore. Kui terve see spordisaal oleks rahvast puupüsti täis olnud, tea, kas oleksimegi Ammalt kallistada saanud.

Kallistamine on hästi organiseeritud. Ruumi sisenedes saavad kõik järjekorranumbri. See koosneb numbrist ja tähest. Ja tähtede kaupa hakatakse inimesi kutsuma. Seni saab lihtsalt istuda või mediteerida, lihtsalt jälgida kuidas Amma järjest inimesi kallistab või uudistada ja osta Amma organisatsiooni poolt pakutavat indiapärast kaupa – viirukitest seepide ja essentsideni, kottidest, riietest muusikani.

Märkasin, et päris paljud tulid Amma kallistuselt, pisarad silmas. Peale kallistust sai istuda temaga koos laval, tunnetada sealolevat energiat ja mediteerida.

Me läksime ainult üheks päevaks. Soome läksime hommikul kl 8:00 laevaga ja sõitsime Helsingist Vantaasse edasi. Kohale jõudsime ca poole 12 paiku. Enamik oli tulnud mitmeks päevaks ja juba varakult kohal. Seetõttu ei jagunud meile isegi järjekorranumbrid, vaid anti lisapiletid. Saimegi rahulikult kohale jõuda ja ringi vaadata. Kuigi istumine oli teatristiilis toolidel, panime me oma kaasavõetud lambanahad maha. Tundsin, milline kõikehõlmav rahu minusse tuli. Polnud eriti mõtteid, oli lihtsalt olemine.
Kui hõigati välja, et lisapiletid saab järjekorranumbrite vastu vahetada, läks juba kiiresti. Nagu oleks meie rong liikvele läinud :) Kell oli kolm.

Mul oli hea meel, et suutsin nii palju aeglustuda ja oma tähelepanuga kohale tulla, et olin Amma kallistuses tõesti hetkes. Nii et kallistus tundis päris pikk, aeg oleks nagu peatunud. Ta kallistus on päris tugev :) Algul ma ei saanud aru, mida ta mulle kallistades ütles, aga hiljem sain teada, et see olevat olnud: “Mu kallis tütreke, mu kallis tütreke…”  Vau… sellepärast abilised siis küsisidki minult, kui järjekorras esimeseks olin jõudnud, mis mu emakeel on.

Laval istudes tundsin samasuguseid energiavibratsioone oma kehas, nagu ennegi. Minus on viimastel päevadel nii palju kergust ja lõbusust olnud, et meditatsiooni, iseenda sügavuse ma ei valinud minna. Nii huvitav oli hoopis vaadata inimesi ja elada nende reaktsioonidele kaasa. Märkasin, kuidas tunnen endiselt ühendatust indialastega ja neid oli seal minu rõõmuks palju. Kui koju hakkasime tulema, tekkis minusse kummaline kurbus nendest inimestest lahkuda.

Amma energia  aga töötas edasi. Märkasin, et erinevates kohtades, erinevates mõtisklustes tulid nii selgelt nähtavale mu mustrid. Alateadlikud käitumismustrid, programmid, nagu nende kohta võiks öelda. Teadlikkus oli erakordselt selge.

1

Kui hilisõhtul kodu poole sõitsin, tundsin, et olen tänulik, et sõprade kutsest kinni haarasin. See on kindlasti üks oluline kogemus mu elu hetkede kees.

Lõpetuseks üks armas meeldetuletus Amma organistatsiooni soomekeelsest ajakirjast "Matruvani, Amman Viesti", mina võtsin Bioneerist.

Kiri Jumalalt

Hommikul, kui ärkasid, jälgisin ma sind ja soovisin, et ütleksid mulle vähemalt mõne sõna, küsiksid minu arvamust või kiidaksid mind mingi hea asja eest oma elus. Sul oli siiski liiga kiire sobivaid tööriideid otsides ja nii ootasin ma edasi. Kuni mööda maja ringi jooksid, mõtlesin, et leiad minu jaoks paar minutit ja vähemalt tervitad mind…, aga ei.
Mingil ajal pidid ootama viisteist minutit midagi tegemata, lihtsalt tooli peal istudes. Siis hüppasid äkki püsti ja mõtlesin, et tahad minuga rääkida, kuid sa jooksid hoopis telefoni juurde ja helistasid tuttavale, et uusimaid külajutte kuulda.

Vaatasin, kuidas tööle läksid ja ootasin kannatlikult kogu päeva. Arvan, et kogu oma kiirustamise juures polnud sul aega mulle midagi öelda. Panin tähele, et lõunalauda istudes heitsid pilgu enda ümber. Võibolla häbenesid sa minuga rääkida ja sellepärast ei öelnudki sa söögipalvet. Vaatasid teiste laudade inimesi ja märkasid, et mõni sinu tuttav rääkis minuga enne sööma asumist, kuid ise ei öelnud sa sellegipoolest midagi. Pole viga, sest aega veel on ja ma loodan, et kunagi pöördud minu poole. 

Läksid koju ja tundus, et sul on palju tometamist. Kui toimetused olid tehtud, panid teleka mängima. Ei tea, kas sulle telekas üldse meeldib, sest vaatad sealt ükskõik mida. Iga päev veedad palju aega selle ees, midagi mõtlemata. Jälgisin kannatlikult, kuni telekat vaatasid ja õhtust sõid, kuid taas ei öelnud sa mulle midagi.

Magama heites olid ilmselt liiga väsinud. Kui olid perele head ööd soovinud, pugesid tekkide alla ja uinusid kohe. Sellest pole midagi, sest kuigi sa seda ei tea, olen ma alati sinuga ja mul on rohkem kannatlikkust, kui arvata oskad. Soovin Sulle õpetada ka seda, kuidas olla kannatlik teiste inimestega. Armastan sind nii väga, et ootan iga päev väikest peanoogutust, palvekest või tänuavaldust, mis tuleb sinu südamest. Ühepoolne suhtlemine on väga raske.

Jälle on uus päev  ja jälle ootan ma sind armastusega, soovides, et täna annad mulle väiksegi hetkekese. Ilusat päeva!

Rohkem Amma kohta: http://www.amma.fi/kielet/vir_amma.php ja www.amritapuri.org

2 comments: