Wednesday, April 28, 2010

Puhas rõõm

Täna oli Rahumäe koolis laste Tantsupäev. Kõikidest klassidest esinesid erinevad grupid enda poolt koostatud kavadega. Enda koostatud – mitte õpetajate!! See, et need tantsud õpetaja korrastavat kätt ei olnud näinud (või kui, siis õige vähe) ja  et mõned (1-3 klasside) tantsud peamiselt keksimist ja hundirattaid sisaldas see näitas õpetajate usaldust laste loomingu ja väljenduse vastu. Nii loovat ja elurõõmu täis esinemist ja pidu ma pole koolis mitte kunagi näinud!  Lihtsalt  võrratu!

IMG_7125IMG_7137 

Tantsudega esineti publikule (loe: lapsevanemad ja koolikaaslased) ja züriile.
Nüüd ma sain aru, miks Sylvia juba kaks nädalat hommikul tund aega varem kooli oli kippunud, et sõbrannadega tantsuproove teha :)) Ise mõtlesid välja tantsusammud, kava, riietuse… Muide, ise korraldasid ka pärasteks meile (vanematele) koos nendega istumise koos snäkkidega. Kolmanda klassi tüdrukud! Õhh, kui armas! :))

Mul olid vist kõik need kaks tundi suunurgad kõrvade taga koos. Nii uskumatult palju rõõmsat energiat oli kõige selles:) See, kui vabad lapsed oma eneseväljenduses olid, kuidas keegi ei  olnud õnnetu ega pahane, kui miskit natuke sassi läks (a la nüüd on küll õpetaja kuri) oli lihtsalt lummav!
Ja muidugi Herbert oma andekate väljahüüetega! Mul on nii hea meel, et Rahumäe kool pole ta tiibu kärpinud, vaid vastupidi, on julgustanud olema nii omanäoline ja julge, kui ta tunneb, et olla tahab. Ja seda tehakse kõigiga, seda näitaski tänane pidu. Tõesti, suur kummardus Rahumäe kooli ees!

Seni kui zürii oma otsust tegi (ca 20-25 min), toimus saalis (laps)osakeste vaba liikumine. Ma ei mäleta, et ma oleksin ühtki vaatepilti ammu niimoodi nautinud! Muusika mängis, lapsed-noored sagisid saalis ja laval ringi. Tantsisid spontaanselt, läbisegi, suured ja väikesed, poisid ja tüdrukud, suuremate ja väiksemate gruppidega ja isegi üksi. 
See oli nii puhas rõõm, nii puhas energia, mis neis pulbitses! Ma istusin oma koha peal, õõtsusin muusika taktis, vaatasin neid lapsi ja noori ja lootsin, et see hetk ei lõpe kunagi! Jah, sellist energiat koolis kandes ei tule siit koolist läbipõlenud, raami surutud lapsi! Tulevad elurõõmsad, loovad, enesekindlad ja julged noored inimesed. Ja mul on nii hea meel, et mu lapsed selles koolis käivad!

No comments:

Post a Comment