Thursday, April 29, 2010

Naiste vägi

Olen kunagi pikka aega arvanud, et ega naiste vahel mingit sõprust pidada ei saa. Et meestega ju palju lihtsam;). Et naiste suhted lähevad mingist hetkest alates imelikuks ja lõpuks lähevad päris sassi (kadedus, silmakirjalikkus, solvumised, ka mehed jmt).

Unity-PostersOlin seda nii kooliajal kui töö juures kogenud ja - endale toona hoiaku kujundanud. Ammu polnud küll selle peale mõelnud.

Eile õhtul aga, istudes ühises ringis oma kogukonna Naistega, adusin eriti tugevalt naistevaheliste suhete jõudu ja vägevust.

Ja tõesti - mu ellu on viimastel aastatel tulnud Naisi, ilma kelleta ma ei kujuta oma elu enam ettegi. Nende ürgnaiselik tarkus, toetus, tingimusteta armastus on aidanud ka minus oleval Naisel ja naiselikkusel küpseda. Saada paremaks inimeseks. Mitte kõik neist ei ole igapäevaselt mu kõrval, küll aga mu südames ja mu meelel.
 

Sellega meenus mulle, et tegime eelmisel korral koolis, kui Terje Paes käsitles meiega teemat „Nõustamine täiskasvanukoolituses“, üht väga huvitavat ja valgustavat suhete kaardistamise harjutust. Mõtlesin tookord kohe, et soovin seda siin jagada, aga pole jõudnud. (Mõistagi ei peaks vastamisel vaid naiste piirduma :))

Kui Sul on soovi seda kaasa teha, siis kirjuta iga küsimuse taha inimese nimi.

- Kui Sul on vaja head kuulajat, kelle juurde Sa lähed?

- Kui Sa tahad lihtsalt lobiseda, kelle juurde Sa lähed?

- Kui Sul on vaja ausat tagasisidet, kelle juurde Sa lähed?

- Kui Sul on vaja arutelda maailma asjade ja inimeste üle, kelle juurde Sa lähed?

- Kui Sa tunned end üksikuna, kelle juurde Sa lähed?

- Kui Sa tahad tunda armastust, kelle juurde Sa lähed?

- Kui tahad tunda head seksi, kelle juurde Sa lähed?

- Kui tahad head pidu panna, kelle juurde Sa lähed?

- Kui vajad emotsionaalset toetust, kelle juurde Sa lähed?

- Kui Sul on vaja rahalist toetust, kelle juurde Sa lähed?

- Kui tahad jagad suurt rõõmu, kelle juurde Sa lähed?

Vaata, kas nimesid kordub? Kas Sa teadsid seda? Kas nad teavad, kui olulised nad Sulle on?
Neist inimestest tuleb meie elujõud.
Mina märkasin näiteks, et mõned nimed hakkasid korduma. Tundsin endas voogatavat tänutunnet.
Ja mõned kohad jäid ka tühjaks. Ja see pani mõtlema...

Kas tead, kelle nimekirjas oled Sina?

5 comments:

  1. Mul on üks inimene, kelle juurde ma lähen va head seksi ma temalt ei saa, kuna ta on naine. Loomulikult lisandub talle veel mu ema. Aasta eest oleksin arvanud, et on veel üks inimene, ent nüüdseks on selgunud, et minu vastu oli ta hea üksnes omakasust ja see headus lõppes hetkest, mil tal minult enam midagi saada polnud. Kuid hämmastavalt vähe on selliseid inimesi, kes mõistavad. Kant kirjutab oma blogis veidi haakuvalt

    ReplyDelete
  2. Tänud oma kogemuse peegeldamise eest, Tiiu!

    ReplyDelete
  3. Mul sai nimekiri päris kirju- ema(vanemad), elukaaslane, sõbranna, vanem tütar, noorem tütar, kolleeg...
    Oleks tore, kui minagi nende nimekirjades oleks :)

    ReplyDelete
  4. Signe. Armas, et kaasa tulid ja miski hinge puudutas. Veel armsam, et jagasid. Juhuslikke kohtumisi pole olemas, eks... Ka minu teel. Liblikaid Sulle, värvilisi. Terje

    ReplyDelete