Esimese hooga olid mul väga isiklikud põhjused, miks keset kibekiiret ja toimekat aega JCI Ärifoorumile minna. Ja pean ütlema, et mul oli väga hea meel, et läksin - jäin väga-väga rahule!
Kojalistides ringi liikunud ja FaceBookis avaldatud kutse lubas 21.aprilli Ärifoorumiks, et:
JAANUS PAEVÄLI (Krimelte omanik ja juhatuse liige) räägib tootepõhisest lähenemisest globaalsetele turgudele. Krimelte on vuugihermeetikute ja ehitusvahtude tootja, kes tänaseks on oma tegevust laiendanud rohkem kui neljakümnesse riiki, alates Euroopa Liidust kuni Jaapanini. (http://www.krimelte.ee) |
Jagan natuke muljeid.
Jaanus Paeväli alustas oma ettekannet väga mõjuva videoga Huntide grupi loost (näed seda Krimelte lehel, all vasakul),mis peale nende äri tegevusvaldkondade ja laiaulatusliku haarde näitas ka, mis põhimõtetele ja väärtustele on ettevõtte üles ehitatud: “Hunt… see on põhjamaine sümbol. Hundi ulg kostab kaugele, kandes endas tugevust, tarkust ja ambitsioonikust… neid loomi seob julgus, ühtekuuluvustunne ja oskus teha koostööd…”
Aeg koos Jaanusega oli muhe, vahetu ja vaba. Nagu ikka, oli kaasakiskuv ja inspireeriv kuulata ta mahlakaid lugusid… alates firma alguspäevadest kuni viimaste suurimate arenguteni. Sealhulgas näiteks, kuidas nad Brasiiliasse laienesid, mida peab Jaapani klientide puhul silmas pidama ja kuidas nad türklaste käest raha kätte said:)
Noppisin mõned terad, mida heameelega jagan:
* Kuidas te uusi kliente/piirkondi saate?
- “Ärge alahinnake messe. Sa ei pea oma boksiga väljas olema. Aga kui Sa ei osta lotopiletit, siis sa ei võida ka.“
* Millega te eristute, kas hinnaga?
- “Hinnad on sarnased, meie äris loevad rohkem pehmed väärtused. Kiirus, täpsus, Õige kaup, õiges kohas, õige hinnaga – mis peab vastama kliendi soovile. Õige hind ei ole muide odav hind.”
* Uusi turge on lihtne vallutada, kui toode pole transpordi pealt hinnatundlik. Muide, Tallinnast meritsi Jaapanisse on sama kulu mis Tallinnast autoga Moskvasse.
* Toote müügis on pakendil määrav tähtsus! Ja alati peab arvestama kultuurikeskkonda… ära ekspordi Matka vorsti Venemaale.. :)
* Alguses tuleb ka palju tuima ja nn.roppu tööd teha. Saatsime ööpäevas ca 300 faksi välja…
- ”Tahame teile faksi saata, võtke faks vastu!”
- “Ei saa”
- “Miks ei saa?”
- “Meil pole faksi…” :))
* Majanduskriis ei ole meid raputanud, Eesti moodustab meie toodangust vaid 5%. Pealgi – ega head kriisi saa lasta raisku minna :)
* Uutel turgudel on kodutöö väga oluline. Ja otsi – kohalikke eestlasi :)
* Ka toodete müügis on väga olulised väärtused.
Te vaatate, et ma räägin teile siin nagu mingi koolitaja, aga see on tegelik elu ja see tötöab. Me koolitame oma inimesi palju… et nad oskaksid klientidega veinist rääkida, et nad oskaksid Dubaisse messile minnes peamisi kohalikke viisakusväljendeid, teaksid kuidas hiinlastega suhelda…kuidas jaapanlaselt visiitkaarti vastu võtte. See ei ole pugemine. Pugemine on odav, klientidega tuleb suhelda lugupidamisega.
* Kui panna rõhk hinna peale, jäädki Sa ainult hinda müüma. Midagi rohkemat sa ei saa.
Hind ja kaup teevad vaid “ost-müük” suhte. See ei ole kliendisuhe.
Oluline on õppida, mis aitab Sinu inimestel suhelda ostjatega, tarnijatega. Ja seda kohe elus rakendada. Sest kes palju treenib, saab vaid heaks treenijaks. :)
Ma lausa nurrusin teda kuulates. Usun väga väärtuspõhistesse kliendisuhetesse, seda toetab ka mu enda kogemus. Ilmselgelt on ärisid, kus müüaksegi hinda ja suhe pole esmaoluline (ega tarbija jõua ju ka kõigi toote-teenusepakkujatega suhetesse astuda). Aga klient ei ole ju alati klient. Klient on ju ka koostööpartner, edasimüüja, samas ettevõttes töötavad erinevad osapooled...
Teine esineja, kes istus füüsiliselt Tartus, oli Tõnu Runnel. Tal olid meile tarkuseterad kelmikalt ilmekatele presentatsioonislaididele kokku nopitud, mida ta siis vaba elustiiliga harjunud IT-ettevõtjale omase inimliku lihtsuse, eheduse ja humoorikusega jagas.
Nii pikka nimekirja ma Tõnu loost endale kõrva taha ei kirjutanud, aga mõned siiski:
*tänu Edicy-sarnastele täislahendustele põlevad hostingut (veebimajutust) pakkuvate firmade pirrud mõlemast otsast. Disaineridki teevad Edicyt kasutades oma klientidele veebilehti :)
* meie teenuse kuuhind on sama kui bussipilet tööle. 6 Euri kuus.
* Algul tuleb palju klienditööd teha. Aga kui see on 1h=10EUR (utreeritult), siis teenuse ehitamisel 1h=0 Eur – ∞ EUR
* Kui E-toode on valmis, võib ta lõpuks võtta väga vähe aega. Teenin rohkem raha ja kulutan vähem aega :)
* Kui palju oled oma elu lihtsustamiseks nõus loobuma? Nt. 10 kuu jooksul?
Super, et on selliseid tegijaid, nagu Olavi, kes Ärifoorumi ette võttis ja ära tegi. Ja Priit, kes lõi videosilla Tartu ja Tallinna vahele!
Nii et sama üritus toimus samal ajal kahes kohas ja taas sai tõeks G.B.Shaw mõttetera, mis meie veebilehel juba mõned aastad meie tegevust ilmestab. Modifitseeritult kõlaks see nii: “Kui sul on õun ja mul on õun ja kui me vahetame neid õunu, siis jääb nii sulle kui mulle üks õun. Aga kui teil on esineja ja meil on esineja ning me vahetame neid esinejaid läbi videosilla, siis on meil mõlemal kaks esinejat." :)
Meie päralt olnud TTÜ ruum oli rahvast täis. Nii kodade liikmeid kui TTÜ magistrante. Vahva on see Ärifoorum ei ole ainult ettevõtjate pärusmaa. See laiendab silmaringi ja igaüks kes soovib, saab enda jaoks siit midagi kõrva taha panna.
No comments:
Post a Comment