Saturday, January 4, 2014

Sa ei pääse kunagi sellest vanglast vabaks

Nägin täna unes,  kuidas ma ütlen  ühele oma lähisugulasele paluvalt: „Ma pole kunagi saanud päriselt kogeda ei emaarmastust ega isaarmastust.“
Ise mõtlen, et mis selle igatsemises halba on? Ta vaatab mind jäigalt ja isegi ebasõbralikult ning vastab: „Sa ei pääse kunagi sellest vanglast vabaks“.

Sel hetkel ma ei saanud aru. Aga hiljem, ärkvel olles, saan küll aru.
Hoides kinni oma igatsusest emaarmastuse ja isaarmastuse vastu, püüame me teha asju nii, et neile meele järgi olla. Ja me ei vali ennast.

Mees jätab oma vanemad ja hoiab oma naise poole“ meenuvad mulle miskipärast sõnad Piiblist: „Seepärast jätab mees oma isa ja oma ema maha ja hoiab oma naise poole, ja nad peavad üks liha olema“.

Kas ka selles ütluses pole mitte metafoor? Olen aru saanud, et Piibel on täis metafoore – kuna need tekstid on nii sügavad, siis vaid metafoorid saavad kanda kogu sügavust.. Ja paljutki on muudetud, läbi tõlgete ja soovi inimesi mõjutada ja kontrollida.

virgin maryNeist kõige kuulsam on ju mõistagi 10 käsku... Mis ütleb, et “sina ei pea mitte…” (tänaseks juba ümbersõnastatud “Sina ei tohi…”) a la - ja kui sa neid asju ei tee, siis pälvid Sa Jumala armastuse. Milline absurd! Vaid siin duaalses kolmedimensioonilises maailmas käivad asjad nii!
Moosese sõnades oli väidetavalt  põhjus- ja tagajärg seos vastupidi ja seda ma usun küll: “Kui Sinus on Jumala armastus, siis Sa ei pea enam… mitte midagi neist, sest see ongi ilmselge.” Sest siis sa elad, olles ühenduses Tõega ja sisemine sundus neid asju teha lihtsalt puudub.

Meis eneses on nii mees kui naispool. Jungi järgi Animus (mehelik osa naises) ja Anima (naiselik osa mehes). Meespoole roll on tegutseda, olla sihikindel, luua välist maailma. Naise roll on olla intuitiivne, võtta vastu, luua keskkonda, hoolitseda. Nii et ka meie, naiste, sisemise mehe roll on hoida oma naise poole – oma ürgnaiselikkuse poole.

Ja tõesti, nii nagu ka veeda-astroloog Amar mulle soovitas - kui isaga ühendust ei ole, siis loo ühendus Taevase isaga. Ilmselt on niimoodi võimalik teha ka Jumala Emaga.

No comments:

Post a Comment