Sunday, September 19, 2010

JCI Estonia Aastakonverents: Laupäev

Hommikul ärgates, polnudki  sellist tunnet, nagu polekski uneaeg vaid paaritunnine olnud. Ma püüdsin selle peale ka mitte mõelda, käisin dushi all ja tegin ühe hommikujooga. Peale seda olin värske nagu uus inimene:)

Ees oli põnev päev! Kui Heidi tegi mulle ettepaneku laupäeval suures saalis modereerida, siis esimese hooga ütlesin ma “ei”. Koolitamine on ju hoopis miski muu… Kuna ma tundsin ära, mis hirmud mu ei-ga seotud olid, siis peale mõningast seedimist otsustasin nendega rinda pista. Ja ütlesin, et ma olen nõus laupäevast päeva modereerima. Ja tõesti – see oli väljakutsuv ja pingutav, kuid olen uue kogemuse (ja oskuse) võrra rikkam! Ja usun, et tuli täitsa OK-lt välja :)
Pealegi oli selliste tegijate kätt suruda väga austav. 

ak5 Ak3

Teise päeva esinejate tausta saab lugeda konverentsi kodulehelt. Seal, avalehel, on väljas ka kõigi osalejatega tehtud intervjuud.


Minu noppeid.

AK-Erki Nool * Erki Nool rääkis teemal “Kas minna võitma või vältima kaotust?”
- Lõppeesmärkide saavutamiseks loodud vahe-eesmärkide täitmine ei huvita mitte kedagi. Aga need hoiavad sind õigel teel. Vaid siis, kui teed vahe-eesmärgid ära, on lõppeesmärk saavutatav.
- Küsi endalt: Kui kõvasti ma tahan? Mis paneb mind üldse tahtma?
- Tihti ajame me unistuse ja eesmärgi segi. UNISTUS (mõtteline nauding soovitud situatsioonist) ja EESMÄRK (mille nimel tööd teed) on täiesti erinevad asjad.

ak7 *Viive Einfeld rääkis NLP-st (neuro-lingvistilisest programmeerimisest).
- Looja on teinud inimesest täiusliku loomingu ja inimene hakkab end ise ära rikkuma.
- Me kasutame endalegi teadmata erinevaid programme. Sageli avalduvad need meie väljendites. Jälgi ennast!
- Mõtted, mis on peas üle 5 sekundi, loovad seisundi.
- Aju töötab suvaliselt kui tema omanik oma aju teadlikult ei mõjuta.
- Inimese käivitamiseks on kaks võimalust: inspiratsioon ja/või meeleheide (A. Nekrassov)
- Maailm,  milles me elame, on maailm, milles me valime elada. Kas teadlikult või alateadlikult.

ak16 *Anu Virovere rääkis Spirituaalsest Intelligentsusest. Mis on vaimne identiteet? Mis on elu mõte? Kuidas olla õnnelik?
- Kõigis maailma religioonides on miskit ühist: tarkus ja teadmised, vaprus, armastus ja humaansus, õiglus, kannatlikkus, spirituaalsus.
- Elu mõte on leida iseennast (Jung).
- Maailma tajumine teistmoodi annab võimaluse näha teisel viisil.

ak19 * Urmas Sõõrumaa ettekande teema oli “Läbi iseenda arengu ümbruse mõjutamine.
- Urmas jagas nagu tellitult konverentsi põhisõnumit: Vaid ennast juhtides oled võimeline teisi juhtima, öeldes: “saa kõigepealt endaga hakkama, siis saad ka teistega hakkama”.
- Teadmised on pidurdusmehhanism. See, mis ühes keskkonnas õnnestus, ei pruugi mujal õnnestuda. Arvesta ja lepi sellega, et TEERADA on alati uus!
- Faktidest olulisem on õige tunnetamine. Harjuta ja arenda seda igal sammul. Ka niisama kõndides :)
- Ettevõtluses on kõige olulisem kirg ja vabadus.
-
Kui ei sügele, ei saa ka sügada.

Tallinna koja president Peeter Tars kirjutas hiljem Tallinna kojale: "JCI Aastakonverents 2010 oli tõeline juhtimisalane konverents! Just selline nagu JCI-le vääriline ja vajalik! See konverents aitas kaasa sellele, et juhid ja liidrid mõistaks juhtimise tegelikku sisu, sest ainult seda mõistes saame teisi juhtida."

Tõepoolest, juba reedest alates kuulsin ma erinevate osalejate suust vaid tunnustavaid ja tänavaid sõnu! Seda kuuldes, nähes inimeste rõõmsaid ja rahulolevaid pilke ning lugedes pühapäeva õhtul FaceBookis inimeste kiitvaid kommentaare, tundsin ma ääretut tänutunnet ja uhkust, et me sellise suurepärase ja meeldejääva konverentsi korraldasime!
Seda kõike ei oleks muidugi, kui ei oleks olnud Marjut, kes ütles mulle "Jah", kui ma temalt aasta aega tagasi septembris küsisin, et mis tema arvab, kas me võiksime nii suure asja teha võtta. Ega Heidit, kes ütles, et ka tema võiks seda projekti vedada.
Eelkõige see suurepärane tandem, kord ühe, kord teise eestvedamisel selle suure õnnestumise taga ongi!  Suur-suur kummardus neile mõlemale!

Peale laupäevast konverentsipäeva oli ees veel ainult pidutsemine :)
AK2010-7 (2)a JCI Aastakonverentsil on tavaks, et reedene pidu on stiilipidu ja laupäeval on meie korraldada ja läbi viia Gala. Sedakorda juhtisid seda õhtut vist küll meie kõige säravamad tähed :)
Gala on ülipidulik üritus, kus antakse üle ka TOYP (The Outstanding Young Person) tunnustus väljavalitud Eesti tegijatele ja tunnustatakse auhinnatseremoonial kohalikke  kodasid. Sellest võib lähemalt lugeda kojablogisse tehtud kokkuvõttest.
Gala juhatab sisse sellele eelnev pidulik JCI Estonia Presidendi vastuvõtt. Peale tunnustamisi on galasse hea söögi kõrvale pikitud muusikat, erinevaid etteasteid ja tantsu.
Ja pidulikule galaõhtule järgneb muidugi after-party, mis sedakorda jätkus üleval Str&ndis ja kestis taas kella viieni :))

Hästi rõõmus, tänulik ja uhke tunne oli teha erinevaid ühiseid pilte.
Kogu Toompea kojaga, presidendina:
ak2010-5 
Ma ei mäleta, et meid kunagi ühelgi konverentsil niipalju kohal oleks olnud :)

Kõigi 2010 aasta presidentidega:
AK2010-4
  Sel aastal on meievaheline koostöö tõesti hästi toiminud:)

Tallinna kodade presidentidega: JCI Tallinn, JCI Toompea, JCI Go-koda ja E-koda.
ak3 (2)Heade suhete üle meie nelja vahel on mul eriliselt hea meel :)

Pühapäeval mõnulesime Estonia termides ja käisime imeliselt hubases ja äärmiselt maitsva köögiga Supelsakstes söömas. Tasub külastada!
Mõtisklen tagasi vaadates möödunud nädalavahetusele… ja minus on ääretu rahu, armastus ja tänulikkus! See ... oli lihtsalt nii imeline kogemus! :)

No comments:

Post a Comment