Tuesday, February 2, 2010

Täiskuu teetseremoonial


Kas oled kunagi käinud või osalenud teetseremoonial?
Teetseremoonia on rituaalne viis valmistada ja juua teed. Teetseremoonia on vaimse energia koondamine, lõdvestumine ja nautimine traditsioonil, mis on väga iidne. Kuigi teetseremoonia all mõeldakse tavaliselt jaapani teetseremooniat, on see traditioon olemas ka teistes riikides. Muide, Jaapani teetseremoonia (sadō) on tugevalt mõjutatud zen-budismist.

Meile tegi täiskuu tervituseks teetseremooniat Eestis tuntud teemeister Vahur. Sellist tseremooniat kogesin ma esmakordselt.

Muide, meie tee jaoks kasutatav vesi oli toodud erinevate inimeste poolt erinevatest allikatest. Ja enne teeks kasutamist me pühitsesime vee ja õnnistasime seda kõik koos. :)

Teeks kasutasime Hiinast pärit oolongteed. Kõigepealt soojendasime kuuma veega oma tassid. Seejärel panime tassi kaks teelehekest, õigupoolest rullikeeratud teelehekest, mis hiljem vees hakkavad end lahti rullima. “Head teed läheb hea tee jaoks vähe” armastab Vahur öelda. Ma sain aru, et minu piparmündi ja pärnaõieteed, mida kann on ikka olnud täis topitud, on selgelt ülemaitsestatud… Vahur ütleski, et kui teeainest on liiga palju, siis maitse moondub ja nõuab magustamist. Jah, seda olen ma rohelise tee puhul tõesti tundnud – läheb teine nii kangeks, et vajab suhkrut sisse. Kui teed oleks tassis vähem, siis säiliks õige maitse ning saaks seda puhtana nautida.

Enne kui me teelehtedele vee peale kallame, naudime tee lõhna, mis neist vallandub.
waterbubblesOma aja võtab ka vee ettevalmistamine. Vahur kuumutab vett kaasavõetud väikesele gaasiahjule asetatud klaaskannus. Läbi klaasi on näha mullide rahulikku kogunemist pärlikeedeks ja ülespoole liikumist.

Vesi ja see, kuidas ta keema läheb, polevat alati ühesugune. Palju oleneb tseremoonias osalevate inimeste energiast, ütleb Teemeister. Lisades vaikselt:”Olen näinud ka täiesti “stressis” olevat vett.” Jah, me ju kõik teame tänu Dr. Masaru Emoto uuringutele ja tema raamatule “Veesõnumid”, et veel on võime võtta endasse energia ümbritsevast.

Kui vesi on valmis ja teelehtedele kallatud, paneme tassile kaane peale ja laseme tõmmata. Muide, peale teejoomist süüakse ka need teelehed ära, mis on veel omakorda maitseelamus.

green-tea

Naudin hetke, tunnetan tee maitset, lõhna ja inimesi enda ümber. Tunnen, kuidas igas mu ihurakus on rahu ja armastus. Olen ühenduses suurte ja sügavate jõududega. Olen kohal.

No comments:

Post a Comment