Friday, February 12, 2010

Veebruari I õppepäev: Sotsiaalne kompetentsus


Jagan taas sellekordse andragoogikakursuse õppepäevade muljeid. Ma NII naudin seda!

I õppepäeval, neljapäeval, rääkis Toomas Osvet meile sotsiaalsest kompetentsusest ja suhtlemisprotsessi juhtimisest. Väga huvitav oli! Kuigi - mida selle päevaga ikka jõuab… Ma nii naudin neid õppejõude – neist lausa immitseb nende tarkus välja! See ei ole ainult põgus ühe asja selgeksõppimine, mida siis nüüd koolitustenäol teha uhatakse. Ma võtaks heameelega sellise õppejõuga ette mitu koolituspäeva, minnes iga teemaga ka natuke rohkem sügavuti.

Tõeline meister ei ole mitte see, kellel on kõige rohkem õpilasi, vaid see, kes loob kõige rohkem meistreid.
~Neale Donald Walsch~

Mind võlus Toomas Osveti puhul ka see, et ta oli kunagi olnud hoopis füüsik, teinud kannapöörde, õppinud psühholoogiat, NLP-d ja psühhodraamat… Ja nüüd juba rohkem kui paarkümmekond aastat koolitab. Teda kuulates tekkis mul äratundmine – see on see, mis mind huvitab, innustab, käivitab!

Keskmise tasemega õpetaja räägib,
Hea õpetaja selgitab,
Väga hea õpetaja näitab,
Suurepärane õpetaja innustab.
~William Arthur Ward~

Sõelale jäänud mõtted:
- Teraapia on neile, kes on oma arengus jõudnud nii kaugele, et saavad aru, et kõik algab iseendast.
- Sünnihetkest alates hakkab meie peas olev programm end vastavalt ümbritsevale keskkonnale programmeerima. Ja hiljem avaldub see (täiesti teadvustamata!) meie reaalses tegevuses. Õnneks on võimalik on end “ümber programmeerida”.
- TUNNE on ainuke kanal läbi mille me saame ühendust oma alateadvusega.
- Emotsioon on energia ja jõud, mille me suuname käitumisse. Tunne on mõõduvahend!
- Meil on 138 erinevat tunnet. Mõned baasilised neist näiteks: hirm, viha, vastikus, rõõm. Meie emotsionaalse intelligentsuse tase määrab selle, kuivõrd me suudame määratleda, milline tunne meid parasjagu valdab.
- Tunded ei juhi. Seda teeb tunnete taga olev alateadvus.

Mis tunne tekkis? :)
See on sõnum Sinu alateadvuselt. Mida see räägib Sinu kohta?


- Õpiprotsessis on meil võimalik liikuda teljel: ARENG vs KAITSE. Siia alla kuuluvad ka erinevad suhtlemisprotsessid, nt. tagasiside.
- Kaitse on isiksuse seisund, mis tekib liikumises vanast uude – püüe säilitada olemasolevat.
- Koolitaja ülesanne on luua olukord, suhe, keskkond, milles on õppijal võimalus töötada oma sisemiste kaitsete ja seisundite muutmisega, et saavutada uue, õpitu omaksvõtt ja kasutamine.
- Õppeprotsessi käigus tunneb inimene, et tuleb uut omandada, järelikult pole ta ikka veel piisavalt “tark”. Kui tema enesehinnang sellest ei lange, siis ei teki nimetatud kaitseseisundit.
* Kaitseseisundis olles läheb energia selle kaitsmisele, mis on. Peaasi, et mitte teha muudatusi. (Kiputakse süüdistama, stiilis “ise oled”)
* Õppimisseisundis olles kuulad ja võtad teadmiseks. Ja näiteks tagasiside puhul paned kirja ja tänad, et teine inimene on viitsinud “Sinu õnne nimel võimelda” :)
Siit on võimalik tegutsemine uute mustrite järgi. Eesmärk on jõuda positiivsesse energiasse, tasakaalu. :)

LukaszStrachanowsky_Flikcr
Pilt: Łukasz Strachanowski

No comments:

Post a Comment