Eesti esimese personaalbrändi konverents - JCI Balti konverents “Pimp Yourself!” leidis aset möödunud nädalavahetusel Tartus.
Mina jõudsin konverentsipaika laupäeva varahommikul ja ruttasin kohe koos teiste Toompea kodalastega Aastakonverentsi kirjadega komme pakkima:) Nimelt oleme meie oma kojaga sel aastal tegemas kõige suuremat konverentsi JCI´s – JCI Aastakonverentsi septembris.
Jagasime konverentsikülalistele peale lõunasööki komme koos viitega üritusele ja kodulehele, et natuke promo teha ning et kõik teaksid: niipea, kui käesolev konverents läbi, tasub hakata ootama JCI Aastakonverentsi!
Konverents algas peale JCI Estonia Presidendi Hanno Jarveti sõnavõttu paneeldiskussiooniga.
Paneeldiskussioon oli minu meelest alguseks väga hea valik.
Suurem osa esinejaid jagasid laval oma seisukohti persoonibrändi olemusest ning said meile tuttavamaks. Seeläbi oli pärast ka lihtsam valikut teha, keda kuulama minna. Ok, võibolla mitte lihtsam, aga teadlikum küll :)
Harald Lepisk oli väga hea moderaator! Küsis paneeldiskussioonis osalejatelt nii otseselt suunatud kui kõigile mõeldud küsimusi ja tõmbas väga osavalt pärast nende jutu põhipunktid kokku.
Kõlama jäi , et: * mõtle, kes tuleb silma ette, kui mõelda tugeva personaalbrändi peale? Eesti inimestest välja toodud Hannes Võrno ja Aleksei Turovskiga olin küll 100% nõus. Vahva näide oli ka Ghost Busters: “Who You gonna call?”… kõik teavad - “Ghost busters!” :) * “tugev bränd käib enne inimest”. S.t. , et otsides konkreetsete oskuste-teadmistega inimest –see kelle peale esimesena mõtled, on osanud endale tugeva brändi luua. * ka veebis on oluline, “to let people know, that You are listening” . SUHTLE inimestega. * ära tee seda, mida märkad end pidevalt edasi lükkamas. Tee seda, mis sind kirgastab! – vana tõde, aga kui paljud meist nii teevad? * Spread Your knowledge online – kommenteerides, foorumites, artiklitena. * Küsi klientidelt, kolleegidelt, koostööpartneritelt enda kohta soovitusi ja kasuta neid vajadusel enda promomisel. |
Paneeldiskussiooni lõpus ütles Harald kõigile laval olnud koolitajatele: “Ja nüüd on teil 30 sekundit – to pimp Your training"! :)
Ka meie saime kõik kohe oma “30 sekundilist liftikõnet” harjutada. Peab ütlema, et kui kodutöö oli tehtud, oli seda täitsa lihtne ja hea tunne teha. Siin pildike, kuidas Harald meid enne seda võimestab:)). Pildistas Kaimo.
Peale paneeldiskussiooni alustas suures saalis Marco Protano, kes rääkis meile kuidas luua personaalbrändi strateegiat. Minu jaoks oli see üks sisukamaid ettekandeid, kuigi alguses tundus, et vana tahtis meid oma powerpoindi slaididega ää tappa. Pealegi rääkis ta nii kiiresti, et ka ennast võttis hingeldama :)) Minul tekkis siin äratundmine, et selline esineja ma küll olla ei taha, kes ainult PPT-ga lehvitab…
Aga õnneks hakkas Marco peatselt ka saalis osalejaid kaasama ning tänu Marioni julgusele ja aktiivsusele oli nendevaheline mõttearendust huvitav jälgida ning ka enda tegemistega paralleele tõmmata. (P.S. Marioni, keda ma tean nii ees-kui perekonnanimepidi ja kes väitis, et ta ei taha kuidagi veebis ega sotsiaalmeedias esindatud olla, oli tõesti veebist siia linkimiseks raske leida. Jah, soovitan seisukohti ümber hinnata - koolitajale enese ärapeitmine kasuks ei tule…)
Marco tõi välja oma personal brandingu mudeli ja soovitas mõelda, kus on Sinu tugevused, eristuvus järgmistes kategooriates: |
Mulle meeldis üks Marco lõpulausungutest: Kui oled parim selles, mida sa teed JA Sa oled seetõttu ainus, kes teeb seda, mida Sa teed, siis seatakse Sinu järgi standard.
Järgmiseks pikaks (3tunniseks) koolituseks valisin (esialgu) Tom Scholte, kes rääkis “Online personal brandingust”. Siinkohal pildike sealt. Pöörake tähelepanu piltidele seinal! Väga viis :)
Miskipärast pidasin vastu ainult esimese poole koolitusest.
Minu ootused ja soovid olid lihtsalt hoopis teistsugused kui see, kuidas Tom oli otsustanud oma koolituse sisustada ja üles ehitada.
Pealelõunasel Jason Wrightiga (teemal DNA Discovery) läks umbes samamoodi… Võibolla olin ma lihtsalt väsinud? Või oli mu kahepäevane kool (andragoogide käe all) olnud nii kõrgel tasemel, et siia peale oligi midagi raske “süüa”? :) Ei tea.
Igatahes olin ma Jasonile äärmiselt tänulik järgmise video jagamise eest. See pärineb ühelt TEDi konverentsilt. Ja sotsiaalse suhtluse eest kojakaaslastega tema koolitusel :))
Pean ütlema, et esinejatest meeldis mulle kõige enam meie enda Siim Lepisk. Siim rääkis sotsiaalmeediast kui sellisest. Tema ruum oli rahvast pilgeni täis ja infojagamine talle omasel mõnusal rahulikul moel vaheldus aruteludega, mis tegi kogu seminari huvitavaks ja vaheldusrikkaks.
Inimesed said nii mõtteid jagada kui ka konkreetseid tööriistu, kuidas ennast veebis paremini kuvada. S.t. näidata :) Mul sellega siiani probleeme ei ole olnud ;)) Mulle meeldib, et minu nime otsinguga tulevad enamasti välja minu enda postitused või seotus JCI, koolituste ja enesearenguga.
Aga koolituselt tulles võtsin kohe uue värskelt õpitud tööriista kasutusele: http://bit.ly/. Linkide klikkimise jälgimise abimees:)
Tean, et nii mõnedki täiendasin oma LinkedIni profiili seepeale või avasid Facebookis konto :).
Õhtune pidu läks edasi ööklubis Maasikas. Seal ootas meie koda suur üllatus, kuna meile endalegi ootamatult tegime me auhinnalaual puhta töö. Kõige suurema tunnustusena saime tiitli “JCI Toompea – JCI Parim kohalik koda”. Me ei ole sellist auhinda saanud aastast 2003 ning see on kojale äärmisel suurepärane tunnustus! Kokku käis meie koda lavalaudadel auhindu kätte saamas neli korda!
Pidune pildike saadud tunnustusest ülemeelikust Toompea kojast :)
Taas tuleb tõdeda vana tõde – konverentsid on kojas ühed parimad üritused! Kes vähegi tahab saada noortekojast head ülevaadet, siis tasub osaleda! :)
Signe! Mul on hea meel, et konverents meeldis. Hea on lugeda teiste kogemusest ja erinevatest loengutest - ise ju kõigele ei jõudnud kahjuks. Kas oled tänaseks veel midagi konverentsist õpitut kasutusele võtnud?
ReplyDeleteMinu jaoks jäi kõlama Marco Protano ütlus "Tunne iseennast", seda kordas hiljem ka, kui ma intervjuud temaga tegin. Panin selle ka postitusse :) http://bit.ly/amWkri Ja see Who you are going to call - see oli nii hea näide, pidin seda tegema :P
Aastakonverentsi komm oli maitsev . . .
Aitäh :)
ReplyDeleteEks see bit.ly on juba päris konkreetne uus asi :)
LinkedIn profiili teen ka korda, aga ei ole praegu veel jõudud.
Ega muud väga konkreetset olegi.
Me mõtlesime, et me teeme ka teie eeskujul paneeldiskussiooni alguses - see aitab valida, keda kuulama minna. Meil oli muidu lõppu planeeritud.