Tuesday, October 5, 2010

Piparkoogimaitseline porgandikook

Sügise tulekul tahaks midagi, mis seestpoolt soojendab. Kaneel, kardemon, nelk.. :)  Taasavastasin piparkoogimaitselise porgandikoogi:)  

IMG_5379Vaja läheb:
3-4 muna
6 dl riivitud porgandit (poolest kilost peaks peale puhastamist ja riivimist selline kogus tulema)
2 dl toiduõli (ükskõik millist, peaasi et ei oleks oliivõli - miks, ma ei tea)
4,5 dl jahu (panen pooleks Veski-Mati mitmevilja jahusegu, mis on mõnusalt seemneline ja täistera nisujahu)
4 dl suhkrut (mina panen 2 dl, fariinsuhkruga pooleks)
1 tl küpsetuspulbrit
1 tl soodat
1 tl kaneeli
1 tl soola
0,5 sidruni või laimimahla
0,5 tl kardemoni
1 tl Santa Maria piparkoogimaitseainet

Kate
1 pk toorjuustu
0,5 dl sulatatud võid
2 dl tuhksuhkrut
1 tl vanillisuhkrut
2 tl sidruni või laimimahla

Pane ahi 175 kraadile soojenema. Puhasta ja riivi porgand. Lisa munad, õli, sidrunimahl ja suhkur. Sega hästi läbi. Teises kausis sega kuivained ja lisa vähehaaval porgandimassile. Jääb selline suhteliselt vedel mass. Pane õliga määritud (ja vajadusel riivsaiaga) ülepuistatud vormija siis ahju. Küpseta 60-70 minutit. Võta vormist välja, jahuta täitsa maha ja pane kate peale.

Katte valmistamiseks hõõru juust suhkruga. Lisa või ja sidrunimahl. Määri koogile. Pane kook külma seisma, et kate saaks hanguda.

Kooki võib süüa ilma katteta ja ahjusoojalt või siis jahutatult koos kattega. Kaunistada võib marjadega (vaarikad, mustikad, mustsõstrad).

Mina ise pole veel katteni jõudnud… enne pistetakse soojalt nahka :)

4 comments:

  1. Sain seda kooki mekkida ja kinnitan, et see on ime hea! Tehke järgi ja nautige koos külma piimaga ;) Eleri

    ReplyDelete
  2. Aitäh, armas Eleri! :)
    Jah, ja nüüd olen kattega ka ära proovinud. Nagu üks töökaaslane tabavalt ütles, just kate annab selle koogile õige vinjeti :)

    ReplyDelete
  3. Proovisin ära. Super! Katteni samuti ei jõudnud ;)

    ReplyDelete
  4. Nii tore :) Mul hakkas praegu endal ka suu vett jooksma :))
    Ma olen seda nüüd mitmeid kordi kattega ka teinud ja tõesti - kate paneb i-le täpi :)

    ReplyDelete