Wednesday, February 23, 2011

Massaaziõhtu Railiga 2: jaapani massaz

Kui ma seekordse massaaziõhtu lubasin enda juures võõrustada, siis ma ei teadnudki, kui vajalik see mulle endale on.

Esiteks kuna põrandal pikutades on kõik tolmurullid kõigile näha :)), siis oli kohe põhjust kõik nurgad korralikult puhtaks kraamida. Saigi kodu puhtaks :)
Teiseks oli mulle selgelt head seltskonda vaja.
Ja kolmandaks õppisin ma, et massaaz pole sugugi ainult üks mõnulemine. Et kui on ikka probleemsed kohad, siis on ikka valus ka, kui õigesse kohta vajutatakse… Minu sääred olid pärast massaazi nii valusad, et ma mõtlesin, et ma ei käi mitu päeva.. (tegelikkuses oli hommikuks mõistagi valu täiesti kadunud). Seekord juhtus nii, et mina ise praktiliselt ei õppinud, ainult minu peal õpiti… :) Ju siis oli mul seda ka vaja :))

Alustasime shindo´ga. See  joogataoline, hingamise ja venitamise kooslus on osa jaapani massaazist. Massöör aitab kaasa – aidates Sul painutada – õigemini venida. Aga ka siin, nagu joogaski, pole eesmärk painutada,  vaid see, milliseid piirkondi/organeid see harjutus kehas stimuleerib. Ühte harjutust koos Railiga tehes läks mul kogu sisikond nii kuumaks, nagu seal oleks lõke põlema läinud :))

IMG_0972 IMG_0973

Paralleelselt harjutustele keskendumisega peab inimene keskenduma ka hingamisele. Hingata tuleb julgelt.  Sobib näiteks nii, et teha 6 tugevat väljahingamist. Harjutused on järgmised:

1. Kopsu-jämesoole venitus.
Aseta jalad õlgade laiuselt harki, varbad veidi sissepoole ja pane käed selja taha sõrmseongusse. Painuta sügavalt ette ja tõsta käed üles. Pöidlad peavad endiselt kokku jääma
 image

2. Maksa-sapi venitus
Istu maas, jalad maksimaalselt harkis. Painuta parema jala suunas, võttes parema käega suurest varbast kinni, peopesa ülespoole. Vii vasak käsi üle pea ja haara neljandast varbast. Korda sama ka teises suunas.
Harjutus aitab toime tulla vihaga ja suurendab kannatlikkust.

 image
  3. Mao-põrna venitus.  Istu maha jalgade vahele. Lasku selili ja vii käed sõrmseongus üle pea. Kõrgem variant on end selili viia esmalt ühe jala enda kõrvale asetades ja siis jalga vahetades.
Harjutus mõjutab seedimist ja hoiab ära emotsioonide äärmuslikku kõikumist.
image
  4. Neerude-kusepõie venitus
Istu maha ja aseta jalad ette. Kummardu ette, vasak käsi üle parema, ja võta väiksest varbast kinni. Jalad peavad jääma sirgelt ja pea põlvedele.
Harjutus mõjutab silmi, kõrvu, suguelundeid ja parandab sisesekretsiooni tööd. Kõrvaldab hirmu ja melanhooliat.
image
5. Südame peensoole venitus. 
Istu maha, jalatallad koos, võimalikult vastu suguelundeid. Aseta käed sõrmseongus ümber varvaste. Kummardu maksimaalselt ette, pea vastu põrandat.
Harjutus suurendab enesekontrolli ja muudab rahulikuks.
image

6. Südamepauna-kolmiksoojendi venitus. Istu lootoseistes. Aseta vasak käsi üle parema käe, nii et käte neljandad sõrmed toetuvad põlvedele. Kummarda maksimaalselt ette, tuharad peavad vastu maad jääma. Harjutus stimuleerib vereringet ja aitab liigse erutuse vastu.

image

Piltidel näitab harjutusi ette minu hea tuttav Hanna Roosi, kes annab Arigatos Shindo tunde.

Seejärel õppisime stimuleerima keha erinevaid meridiaane. Eriti huvitav oli see, et osa massaazi tehakse kas küünarnukkidega, jalgadega kaasa aidates või masseeritaval lausa peal seistes. Ja peab ütlema, et see need olid küll  mõnusad osad :))

IMG_0982IMG_0987

Peab ütlema, et see massaaziõhtu oli päris väljakutsuv, aga samas väga rikastav!

No comments:

Post a Comment