Thursday, May 13, 2010

Alateadlikud signaalid


JänesRongis olid piletikontrollid.
Väga huvitav olukord tekkis. Niipea kui kuulsin rongi teises otsas: "Esitage sõidudokumendid!" tõmbas kõhus õõnsaks.

Keha reageeris nii, nagu oleks tegu potentsiaalse hädaolukorraga. "Miks?" tekkis minus küsimus. Mul ei ole ometi mingit põhjust selle pärast muretseda, ma ei ole kordagi "jänest" sõitnud ega kavatse ka:)

Mõtisklesin pärast selle peale, miks mu keha niimoodi reageeris.
Muide, nüüd, kui minu sees on toimuma hakanud mingid ootamatud puhastuvad protsessid, tunnen samasugust õõnsat tunnet nähes eksi nime… telefonis või maili saades. Enne seda üldse polnud…

Millest see tuleb? Mida mu keha mulle ütleb?

why

Hmm... teatavasti edastab keha alateadvuses olevat infot. Olen õppinud, et vale on arvata, et selle järgi peaks alati tegutsema. See võib olla mingi programm. Mingi varasem sündmus, mis on minu kehamälus nii tugevalt sees ja aktiviseerub käesoleva olukorra peale. Alateadvusest saadud infot tuleb lähemalt vaadata, mõtestada ja seejärel teha teadlik valik, hetkeolukorrast lähtudes.


Pole ju põhjust rongist välja joosta :)), mõtlesin nendele piletikontrollidele.

Tõesti, keskkooli ajal sõitsin ma pidevalt "jänest", meenus mulle. Kas sellest ajast on mu alateadvusesse sööbinud, et lausele "Esitage sõidudokumendid" tuleb kohe kas põgeneda või pilet komposteerida? :)) Mäletan, et olin bussiga sõites pidevas valmisolekus. Valmis tegutsema – põgenema või komposteerima. See oli hirm vahelejäämise ees. “Ehee… kui nõme :))” mõtlen täna. Kui oleks toona teadnud, et sellise programmi endas käivitan… ega vist oleks uskunud ega end kõigutada lasknud küll :D

Aga jah. Alateadvuses olevale infole ju tavapäraselt väga lihtsalt ligi ei pääse. Seda saab läbi kehaaistingute, tajude, unenägude, keeleapsude…  Seepärast on minu meelest väga huvitav analüüsida sellist reaktsiooni, minna sinna sisse. Kehamälust võib igasugust huvitavat infot saada. Enda kohta. Nagu ma sain teadlikuks reaktsioonist, mis puudutas piletikontrolle.
Tuleb püüda vaid endaga võimalikult aus olla. Leida iseenda jaoks vastus küsimusele, mis põhjusel see toimub.  Kus ma seda tunnen? On see kõhus, päikesepõimiku piirkonnas? Või hoopis kurgus,  kõripiirkonnas? Mida see pinge mulle minu kohta ütleb? Mida ma kardan? Kas ma pean midagi väljendama? Millestki lahti laskma?

No comments:

Post a Comment