Saturday, May 8, 2010

Kool läbi! Elagu kool! :)

6-7. mai olidki viimased andragoogika koolipäevad. Viimasel päeval ka lõputöö kaitsmine ja puha.  Ja muidugi pidu :)

Oi, küll on see 10 kuud olnud huvitav aeg!
Minu soov kohe alguses oli, et peale selle kursuse läbimist ma oskaksin koolitusprotsessi teadlikult professor üles ehitada ja juhtida. Olin siiani õppinud seda kild siit, kild sealt, aga omast arust ikka pigem tunnetuslikult koolitust üles ehitanud. Nüüd, peale andragoogika kursuse läbimist ja lõputöö kirjutamist (teemaks “Toetavate hoiakute kujunemist soodustava müügikoolitusprotsessi loomine”), avastasin, et olin kõike õigesti teinud!! Nujah, ehk on mul see lihtsalt veres – ema ju eluaegne õpetaja (nüüd koguni direktor) ja vanaisa oli ka ülikoolis professor :))

Mida ma aga üldse ei osanud sellelt kursuselt soovida oli suurepärane seltskond. Õhkkond oli nii aktsepteeriv ja toetav, et sain olla täpselt selline nagu ma olen. Oma kohati liigse initsiatiivikuse ja pärimisega, lõbususe ja naljaviskamisega, teravate küsimustega ning aegajalt kõikehõlmava energiaga :)) – ma olin ikka vastu võetud!
Nii armas… ühel seminaril, mis käsitles vist koolitaja proffessionaalset arengut, tegime tagasiside karusselli. Ma ei ole ammu nii palju erinevat positiivset tagasisidet saanud! Ja veel sellist, mida silma vaadates öeldakse! Tavaliselt märgitakse ikka suhteliselt ühtesid ja samu asju, aga sedakorda varieerusid teemad naiselikult naiseks olemisest koolitaja kompetentsideni :)

Lõputöö tegemine oli väsitav, kuid äärmiselt huvitav protsess. Lugesin ja sirvisin mitmeid raamatuid ning sain õppimise ja hoiakute kohta nii mõndagi teadea. Retsenseerides kursaõe Enesejuhitavuse teemat käsitlevat lõputööd, sain aru, et mina olen tugevalt ennastjuhtiv õppija. Ja mõistsin, miks ma mõnedel koolitusel istun nagu tulisel sütel – kui mind liialt raami pannakse – sest see raam minu tee ja sihiga ei haaku :)

Õppimis- ja õpetamishuvilisele soovitaksin ehk kõige rohkem Anti Kidroni “122 Õpetamistarkust”. Lihtne selge, ülevaatlik, informatiivne (paraku leiab seda vaid raamatukogudest, kauplustes on välja müüdud).
Sain huvitavat infot ka just endale kui õppijale.  Näiteks, Mozarti efektist olin kuulnud, aga et päriselt ka Mozarti teatud teosed (ja üldse barokk- ja varaklassitsistlik muusika) õppevõimet toetavad, ma ei teadnud. Nagu muide ka reikimuusika pidi tegema. Ja muide - õppimise ajal olla hea pidevalt kurku niisutada :)

Kool on läbi! Elagu kool!
Mõistes, et koolis käies võtsin ma aega  eelkõige just iseenda jaoks - nautisin, õppisin, arenesin ja kõige selle läbi õide puhkesin, ei saanud ma sellele ometi joont alla tõmmata.
Olen märganud, et töö juures on koolituste puudumine inimesed loiuks ja kohati närtsinuks teinud. Hea koolitus mõjub ju kui energiasüst! Aga ei pea ju ootama, et ainult tööandja me koolitusvajaduse eest hoolitseks ;)

Minul on uued mõtted ja plaanid juba tehtud ja uude kooli vastugi võetud! :) Aga sellest kunagi teine kord.

No comments:

Post a Comment